• Joga za odrasle

    Jogo lahko vadi vsakdo, saj jo je mogoče vključiti v vsakršna življenska načela. Najbolj očiten vpliv joge je na povečanje moči in gibljivost sklepov in elastičnost vezi. Izboljša gibljivost in moč hrbtenice.
    +Več
  • 1

O Pranayami

»Kadar je dihanje nestanovitno, je nestanoviten tudi duh, in kadar je dihanje mirno, je miren tudi duh.« (Hatha joga pradipika)

Beseda pranajama je sestavljena iz dveh besed: prana- življenjska sila, energija in jama- nadzor, usmerjanje življenjske sile. Pranajama pomeni najprej zavedanje dihanja in usmerjanje energije. Prano lahko opišemo kot nekaj, kar se nenehno preteka v nas, nas izpolnjuje in nas drži pri življenju : to je naša vitalna energija. Prana je v snovi, sama pa ni snovna. Je v zraku, vendar ni kisik. Je fina oblika energije, ki se prenaša v zraku, hrani, vodi, sončni svetlobo in oživlja vse oblike snovi.

Vse, kar se zgodi v naši zavesti vpliva na dihanje; ko smo sproščeni, je dihanje svobodno, globoko in mirno. Če pa smo iz kakršnegakoli razloga vznemirjeni, je dihanje plitvo, hitro in neenakomerno.

Pri vznemirjenih, konfuznih osebah,ki se spopadajo s težavami, je več prana izven telesa, kot pa v telesu. Pomanjkanje prane se potem kaže kot občutek omejitve in blokade, padec motivacije, apatija in celo depresije.

Po drugi strani pa bolj kot smo umirjeni in uravnoteženi, manj prane se izgublja iz telesa in z  prisotnostjo prane v telesu, se osvobodimo  zgoraj naštetih simptomov.

Če imamo v telesu preveliko količino strupenih snovi, prana nima dovolj prostora za bivanje. Z vadba pranajame in asan, se v resnici poskušamo znebiti strupenih snovi in vse bolj koncentrirati  prano v telesu.

Čeprav ljudje običajno dihamo samodejno, ne pomeni, da ni mogoče nadzorovati dihanja. Tisoče let, so jogiji razvijali sistem, ki nam danes omogoča, da samodejno dihanje pripeljemo pod nadzor. Dihanje je najbolj osnovna telesna funkcija, ki je lahko regulirana. To je relativno enostaven in priročen način kako se obrniti navznoter, sami k sebi, saj je dihanje moč slišati, čutiti in šteti brez posebne opreme.

Ko nadziramo dih in prano, nadzorujemo tudi um. Vdih je proces vnašanja univerzalne energije v telo  in  združitev  kozmičnega diha z individualnim dihom. Z izdihom izločimo toksine  iz telesa in sprostimo mesto za prano, ki se lahko širi. Redna praksa pranajame ohranja nadije, subtilne energetske kanale, v dobrem zdravju in preprečuje njihovo izumrtje  in povečuje zmogljivosti pljuč.

Naša stanje zavesti je tesno povezana s kakovostjo prane v nas. Ker lahko vplivamo na pretok prane skozi tok diha, kakovost našega diha vpliva na stanje naše zavesti in obratno. Da bi vplivali na našo  prano moramo imeti možnost vplivanja na naš um. Skozi vsakodnevno prakso pranajame s kontrolo diha, zavedno vplivamo na naš um in preprečujemo izgubo prane iz telesa.

Koristi  Pranayame
• Očistiti naše telo, um, intelekt, ego
• Poveča pljučno kapaciteto in s tem prispeva k delovanju vseh drugih sistemov
• Čisti nadije
• Ščiti notranje organe in celice
• nevtralizira mlečno kislino (ki lahko povzroči utrujenost)
• Sprošča obrazne mišice in tako  zmanjšuje napetost in povečuje koncentracijo, umirjenost, zaupanje
• Ker je dih povezana z mentalno in čustveno energijo, prakticiranje pranajame pomaga pri spreminjanju negativnega mentalnega stanja v pozitivno stanje
• izboljšuje prebavo, vitalnost, zaznavanje, spomin